پارتیشن آلومینومی تک جداره و دو جداره

انتشار : 1402/11/18
بروزرسانی : 1402/11/24
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

امروزه در طراحی داخلی مدرن، به خصوص در طراحی چیدمان فضاهای اداری، استفاده از پارتیشن شیشه ای و پارتیشن ام دی اف با قاب آلومینیومی بسیار محبوب شده است. پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره، به دلیل تطبیق پذیری زیاد با فضا و جذابیتی که دارد، راه حل ایده آلی برای فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ارائه می دهد. 

برخلاف مواد سخت دیگری که برای ساخت قاب پارتیشن استفاده می شود، پارتیشن آلومینیومی بسیار مقرون به صرفه و در عین حال بسیار زیبا است. پروفیل های آلومینیومی به دلیل ظرافتی که در متریال دارند، ساده تر و بهتر پرداخت می شوند.  

پارتیشن آلومینیومی: ترکیبی از ظرافت و قیمت مناسب

پکی از مزایای اصلی پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره مقرون به صرفه بودن آن و زیبایی و ظرافتی است که در آن وجود دارد. به همین دلایل در بسیاری از مکان های گوناگون مانند فضاهای اداری یا مسکونی، دانشگاه ها، مراکز درمانی و غیره، می توانید پارتیشن تک جداره آلومینیومی یا پارتیشن دوجداره آلومینیومی را ببینید.

تمام قطعات پروفیل پارتیشن آلومینیومی به کار رفته در پارتیشن اداری شرکت ایستا، از بیلت استاندارد 6063 است و به ضخامت 20 میکرون، آنادایز می شود.

اما برای آن که بهتر بدانید پارتیشن آلومینیومی چیست؟ و چه انواع و مزیت ها و معایبی دارد، ادامه ی این مقاله را مطالعه نمایید. 

پارتیشن آلومینیومی تک جداره

پارتیشن آلومینیومی تک جداره

یک پارتیشن تک جداره آلومینیومی سازه ی سبک و ظریفی است که یک لایه شیشه یا پنل چوبی (سلولزی یا ام دی اف) داخل آن قرار می گیرد. اسکلت اصلی دیواره های پارتیشن تک جداره، که استراکچر آن را تشکیل می دهد، شبکه ای از قطعات عمودی و افقی با طول مقطع 30 در 30 میلیمتر است. 

پروفیل آلومینیومی با مقطعی به شکل H و به طول مقطع 10 در 10 میلیمتر، در اتصالات پارتیشن آلومینیومی تک جداره به کار می رود. برای اتصال پروفیل های آلومینیومی، از درزگیر و عایق بین پنل ها استفاده می شود.  

ماده ی پرکننده در پارتیشن آلومینیومی تک جداره، از شیشه یا ام دی اف است. پنل شیشه و ام دی اف در پارتیشن آلومینیومی تک جداره، دارای دو ضخامت 8 و 10 میلیمتر است. پارتیشن شیشه ای تک جداره را می توان با شیشه ی شفاف، شیشه ی مات، شیشه ی طرح دار و شیشه ی رنگی تولید کرد. طرح روی شیشه به وسیله ی سندبلاست اجرا می شود و شیشه های استفاده شده از نوع شیشه ی سکوریت هستند. 

برای تولید پارتیشن ام دی اف تک جداره، روکش های مختلف ام دی اف با رنگ های متنوع استفاده می شود. 

پارتیشن تک جداره سه نوع دارد: 

  • پارتیشن تک جداره ام دی اف
  • پارتیشن تک جداره شیشه ای
  • پارتیشن تک جداره شیشه و ام دی اف 

پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره را می توانید در ارتفاع های مختلف سفارش دهید. پارتیشن اداری تک جداره ایستا، تنها پارتیشن تک جداره در کشور است که قابلیت تقسیم بندی پنل های آن وجود دارد و پس از نصب در یک محل و نیاز به تغییر نقشه، می توان پنل ها را باز کرد و مجددا در ارتفاع دیگر، پارتیشن آلومینیومی تک جداره را اجرا نمود.  

شما می توانید برای پارتیشن تک جداره آلومینیومی خود، درب سفارش دهید. درب پارتیشن اداری ایستا دارای پروفیل آلومینیومی و نوار لاستیکی ضربه گیر است که علاوه بر محافظت از درب، باعث کاهش صدای آن در هنگام باز و بسته کردن می شود. 

ابعاد استاندارد درب پارتیشن آلومینیومی 200 در 900 میلیمتر است. اما امکان اجرای آن با ابعاد سفارشی و دو لنگه هم وجود دارد. سفارش درب، قیمت پارتیشن آلومینیومی را افزایش می دهد. ولی به طور کلی قیمت پارتیشن تک جداره از قیمت پارتیشن دو جداره پایین تر است. به همین دلیل پارتیشن تک جداره، به عنوان پارتیشن ارزان شناخته می شود. 

پارتیشن آلومینیومی دو جداره

پارتیشن آلومینیومی دو جداره

استراکچر در پارتیشن دو جداره آلومینیومی، شبکه ای از پروفیل آلومینیومی یا سلولزی عمودی و افقی است که به یکدیگر متصل می شوند. قطعات استراکچر با نوار PVC به ضخامت 1 میلیمتر پوشش داده می شود و امکان عبور سیم های برق، تلفن و شبکه از داخل فضای استراکچر وجود دارد. 

ستون در پارتیشن آلومینیومی دو جداره، از جنس آلومینیوم آنادایز شده است و شکل لوله ای آن، امکان اجرای پارتیشن در زوایای مختلف را فراهم می کند. 

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود شرکت ایستا، برترین برند تولید پارتیشن اداری باشد، این است که در پارتیشن های این شرکت، در صورت نیاز می توانید بدون باز کردن کل دیواره پارتیشن، هریک از یونیت ها را به شکل مستقل باز کنید و تغییرات لازم را انجام دهید. 

پنل های شیشه ای پارتیشن دو جداره، داخل فریم آلومینیومی آنادایز شده قرار می گیرند. در داخل این فریم ها، شیشه ی سکوریت به ضخامت 5 میلیمتر به کار می رود. 

یکی دیگر از امکانات پارتیشن آلومینیومی دوجداره شیشه ای، امکان اجرای پرده کرکره با مکانیزم سایه روشن در فریم های شیشه ای است. 

پارتیشن دو جداره آلومینیومی، از پنل های شیشه ای، ام دی اف و ترکیبی از شیشه و ام دی اف ساخته می شود. شما می توانید پارتیشن اداری دو جداره در هر ارتفاعی که می خواهید سفارش دهید. 

درب هایی که برای پارتیشن آلومینیومی دو جداره سفارش داده می شوند هم مانند پنل ها می توانند از شیشه، ام دی اف یا ترکیب از هر دو باشند. یراق آلات به کار رفته در درب پارتیشن اداری ایستا، مانند دستگیره، لولا و غیره از بهترین و مرغوب ترین جنس موجود در بازار است. 

تفاوت های پارتیشن تک جداره و دو جداره آلومینیومی

گرچه همه ی انواع پارتیشن، برای جداسازی دو فضا از هم و تقسیم بندی محیط استفاده می شوند، ولی پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره، تفاوت هایی با هم دارند.  بهتر است پیش از خرید پارتیشن آلومینیومی، این تفاوت ها را بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید:

  • تفاوت ظاهری

همان طور که از اسم پارتیشن ها معلوم است، پارتیشن تک جداره از یک لایه پنل شیشه یا چوب (ام دی اف) و پارتیشن دو جداره از دو لایه شیشه یا چوب (ام دی اف) ساخته می شود. به همین دلیل ضخامت سازه پارتیشن تک جداره از پارتیشن دو جداره کمتر است. به عبارت دیگر پارتیشن آلومینیومی دو جداره بیشتر به دیوار از مواد سخت شبیه است و به لحاظ ظاهری، جداکننده ی قوی تری به نظر می رسد. 

  • کاربرد 

از پارتیشن تک جداره بیشتر در فضاهای ساکت و با رفت و آمد کم استفاده می شود. در حالی پارتیشن دو جداره معمولا در فضاهای شلوغ و پرسروصدا به کار می برند. 

  • نصب و اجرا

پارتیشن تک جداره به دلیل وزن کمتر و سازه ی ساده تری که دارد، راحت تر و سریع تر نصب می شود. پنل های پارتیشن دو جداره روی یک استراکچر آلومینیومی یا سلولزی نصب می شود. اتصالات این پنل ها در هر برندی منحصر به فرد است. 

  • نوع پارتیشن

منظور از نوع پارتیشن، این است که پارتیشن تک جداره را می توان به صورت فریم لس اجرا کرد. در پارتیشن آلومینیومی فریم لس، به دلیل عدم وجود قاب، تداوم بصری بیشتری وجود دارد. اجرای بدون فریم برای پارتیشن دو جداره امکان پذیر نیست و پنل های شیشه یا ام دی اف، باید حتما درون فریم آلومینیومی قرار بگیرند. 

  • جنس

با توجه به توضیحاتی که داده شد، جنس پارتیشن دو جداره از جنس پارتیشن تک جداره بهتر است. گرچه هر دو می توانند از متریال مشابهی استفاده کنند. اما دو جداره بودن پنل های پارتیشن دو جداره آن را مستحکم تر می کند. 

  • امکانات خاص

شما می توانید در پارتیشن دو جداره آلومینیومی، از کرکره ولومی به منظور محدود کردن دید از پشت شیشه استفاده کنید. این امکان در پارتیشن شیشه ای تک جداره وجود ندارد. این انعطاف پذیری یکی از مزایای پارتیشن دو جداره شیشه ای محسوب می شود. 

یکی دیگر از قابلیت های پارتیشن دوجداره که آن را نسبت به نمونه ی تک جداره برتری می بخشد، صرفه جویی در سرما و گرما است. پارتیشن دو جداره سرما، گرما و صدا را بهتر کنترل می کند. 

  • قیمت

قیمت پارتیشن آلومینیومی دو جداره به دلیل متریال بیشتر، فرآیند تولید پیچیده تر و نصب خاص تر، از قیمت پارتیشن آلومینیومی تک جداره بیشتر است. بنابراین اگر تصمیم به خرید پارتیشن آلومینیومی ارزان دارید، و شرایط محیطی به شما اجازه می دهد، خرید پارتیشن تک جداره را به شما پیشنهاد می کنیم.

پارتیشن اداری آلومینیومی

پارتیشن اداری دو جداره

مزایای خرید پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره

پارتیشن آلومیینومی یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع پارتیشن است. اما چرا این فریم های آلومینیومی، این قدر باعث رواج و محبوبیت های آن ها شده است؟ در اینجا به بررسی برخی از مزایای پرشمار پارتیشن آلومینیومی می پردازیم: 

  • آلومینیوم مقاومت بالایی دارد و ایم موضوع باعث افزایش دوام پارتیشن شیشه ای یا پارتیشن چوبی با قاب آلومینیومی می شود. 
  • پارتیشن های آلومینیومی در محیط های مختلف قابل اجرا هستند و در برابر حرارت و رطوبت زیاد، مقاومت بالایی دارند. آلومینیوم زنگ نمی زند.
  • نصب اتصالات پارتیشن آلومینیومی بسیار ساده است و توسط کارشناسان نصاب، به راحتی انجام می شود. 
  • پارتیشن اداری آلومینیومی قابلیت جداسازی قطعات دارد. در صورت تغییر در نحوه ی اجرا می توانید از پنل ها و لوازم پارتیشن آلومینیومی مجددا استفاده کنید.
  • پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جدار، دوام بالایی دارد و به راحتی آسیب نمی بیند.  
  • پروفیل پارتیشن آلومینیومی از مصالح و مواد دیگر سبک تر است و جابجایی و حمل ساده تری دارد. 
  • تنوع رنگ در تولید و طراحی پارتیشن آلومینیومی وجود دارد. 
  • قیمت پارتیشن آلومینیومی در مقایسه با مصالح ساختمانی دیگر، به صرفه و مناسب تر است. 
  • پارتیشن آلومینیومی ظریف است و فضای زیادی اشغال نمی کند. 
  • خرید پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره، امکان تقسیم فضا، به بهترین شکل ممکن را به شما می دهد. 
  • پروفیل آلومینیوم در برابر خوردگی و فرسایش مقاوم است و ضربه پذیری کمی دارد.
  • پارتیشن آلومینیومی آتش نمی گیرد. 
  • تعمیر و نگهداری پارتیشن آلومینیومی به روش های مختلف امکان پذیر است و هزینه ی زیادی ندارد. 
  • یک پارتیشن آلومینیومی می تواند کاربری های متفاوت را در یک فضا ایجاد کند. تغییرات سبک و رنگ فضا به راحتی با آن هماهنگ می شود.  

معایب خرید پارتیشن آلومینیومی 

همان طور که گفته شد خرید و نصب پارتیشن، مزایای زیادی دارد و نقاط ضعف زیادی نمی توان برای آن برشمرد. با این وجود به چند مورد که می تواند معایب پارتیشن آلومینیومی محسوب شود، اشاره می کنیم:

  • اگر ظاهر فلزی آلومینیوم را دوست نداشته باشید، این موضوع می تواند برای شما ضعف پارتیشن آلومینیومی شمرده شود. 
  • اگر از پارتیشن آلومیینومی به عنوان پنل استفاده کنید، نور را از خود عبور نمی دهد.
  • پروفیل آلومینیوم نازک و سبک است و نمی تواند عایق خوبی برای صدا باشد.  

خرید پارتیشن آلومینیومی اداری-شرکتی

اگر برای دفتر کار یا شرکت خود تصمیم به خرید پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره گرفته اید، در واقع می خواهید از پارتیشن اداری استفاده کنید. تقسیم بندی اوپن آفیس یا دفتر کار باز با پارتیشن اداری، یکی از بهترین تصمیماتی است که طراحان برای دکوراسیون و چیدمان اداری، می گیرند. 

خرید پارتیشن شیشه ای اداری، باعث حفظ و گسترش نور طبیعی در تمام ایستگاه های کاری تقسیم بندی شده می شود. خرید پارتیشن ام دی اف اداری یا پارتیشن چوبی اداری، نور را عبور نمی دهد، ولی ایستگاه های کاری را خصوصی تر می کند. 

استحکام پروفیل آلومینیومی پارتیشن و در عین حال سبک بودن آن ها، دلیل اصلی اقبال شرکت ها و سازمان، به این محصول مبلمان اداری است. 

نقش پارتیشن آلومینیومی در طراحی دکوراسیون اداری

در صورتی که قصد دارید یک دفتر کار مدرن با طراحی دکوراسیون اداری شیک و امروزی داشته باشید، یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید استفاده کنید پارتیشن آلومینیومی اداری است. 

دیوار جداکننده پارتیشنی، محدودیت ها را در طراحی بر می دارد و شما می توانید آزادانه فضاهای موردنیاز خود را بسازید. اگر می خواهید ایستگاه های کاری پرسنل، نور طبیعی مناسب و کافی داشته باشند از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. اگر می خواهید سروصدا را کنترل کنید و پارتیشن عایق بهتری برای آن باشد، خرید پارتیشن دو جداره را در دستور کار خود قرار دهید. اگر داشتن فضای خصوصی کارکنان اهمیت بیشتری دارد، پارتیشن شیشه ای مات یا پارتیشن شیشه ای طرح دار سفارش دهید یا به سرراغ پارتیشن تمام ام دی اف بروید. 

با خرید دیوار پارتیشنی، دست شما برای طراحی و اجرای یک دفتر کار ایده آل باز است. 

پارتیشن آلومینیومی تک جداره

مراحل سفارش پارتیشن از مشاوره تا اجرا

مانند هر محصول تخصصی دیگری، تولید و اجرای پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره، به هزینه، زمان، دانش و تجربه ی کافی نیاز دارد. مراحل کار از زمانی که شما پارتیشن خود را سفارش می دهید، به شرح زیر است: 

  1. بازدید و اندازه گیری فضا توسط طراح برای تهیه ی نقشه ی پارتیشن بندی
  2. انتخاب نوع پارتیشن، و رنگ آن توسط مشتری پس از کسب مشاوره از کارشناسان و متخصصین تولید پارتیشن
  3. ترسیم نقشه ی پارتیشن بندی، توسط طراح شرکت پارتیشن
  4. تصویب طرح توسط کارفرما و ارسال آن به کارخانه جهت تولید پارتیشن
  5. نصب و اجرای پارتیشن در محل

برند معتبر تولید و فروش پارتیشن آلومینومی اداری

همه ی اطلاعاتی که در این مقاله به شما تقدیم شد، براساس محصولات ارزشمند پارتیشن اداری است که در شرکت ایستا تولید می شوند. شما برای انتخاب بهترین پارتیشن آلومینیومی، باید با پروژه های قبلی تولید و اجرا شده، آشنا شوید. بهترین مواد اولیه، بهترین کیفیت ساخت و پرداخت، بهترین طراحی پارتیشن بندی و بهترین اجرا و نصب پارتیشن را می توانید در پارتیشن اداری ایستا پیدا کنید. 

شرکت ایستا همواره تلاش می کند تا با حداقل نگه داشتن قیمت پارتیشن آلومینیومی تک جداره و دو جداره و دیگر محصولات مبلمان اداری، و ارائه ی یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش، رضایت و خشنودی مشتریان را تامین نماید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید